SPELLING BEE

Spelling is one of the study techniques that can put the focus on learning another language. One of the main advantages of this dynamic is that children enjoy this experience as a game. In addition to enriching the vocabulary, spelling also provides new concepts that children transfer to their daily routine. At Ntra Sra de Araceli School we have celebrated the second English Spelling Bee. This time, 5th and 6th grade students participated in the contest.

Congratulations to everyone for their efforts and especially to our 12 semi-finalists and our three winners!

1st place: Lucia Lin

2nd place: Alexis Osuna

3rd place: Helena López

El deletreo es una de las técnicas de estudio que puede poner el punto de atención en el aprendizaje de otro idioma. Una de las ventajas de esta dinámica es que el niño disfruta de esta experiencia como un juego. Además de enriquecer el vocabulario, el deletreo también aporta nuevos conceptos que el niño traslada a su rutina cotidiana. En el CEIP Ntra Sra de Araceli hemos celebrado el segundo concurso de deletreo en inglés. En esta ocasión ha participado el alumnado de 5° y 6° de primaria.

¡Enhorabuena a todos por su esfuerzo y en especial a nuestros 12 semifinalistas y a nuestros tres ganadores!

1°puesto: Lucía Lin

2° puesto: Alexis Osuna